| Η ΓΑΛΛΙΚΗ ΚΟΥΛΤΟΥΡΑ |
 |
| H Γαλλία με τη σημαία στα χρώματα bleu-blanc-rouge |
| μπλε-άσπρο-κόκκινο |
|
| και τις αξίες της Γαλλικής Επανάστασης |
| ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ-ΙΣΟΤΗΤΑ-ΑΔΕΛΦΟΣΥΝΗ |
|
| είναι η χώρα που στήριξε τα ανθρώπινα δικαιώματα όσο καμιά άλλη και που |
| στη διάρκεια του 19ου και του 20ού αιώνα δέχτηκε στους κόλπους της ανθρώ- |
| πους του πνεύματος και της πολιτικής, διωγμένους από τις χώρες τους εξαι- |
| τίας των πολιτικών τους φρονημάτων, καθώς και καλλιτέχνες που μόνο στη |
| Γαλλία μπορούσαν να εκφράζονται και να δημιουργούν ελεύθερα. |
| Είναι μεγάλη η συμβολή των Γάλλων πνευματικών ανθρώπων στη βελτίωση |
| του βιοτικού επιπέδου των Ευρωπαϊκών λαών σε όλους τους τομείς: |
τη λογοτεχνία, τη φιλοσοφία, τη ζωγραφική, την επιστήμη. |
| Ο Εμίλ Ζολά |
| Όμως η πρωτοπορία της Γαλλίας δεν επιτεύχθηκε με ευκολία. Έχουν δοθεί |
| πολλές μάχες για την ανατροπή αναχρονιστικών αντιλήψεων που είχαν άν- |
| θρωποι που καθόριζαν τις τύχες του λαού της, όπως η υπόθεση Ντρέυφους, |
| που είχε συνταράξει τη χώρα αλλά και την Ευρώπη στα τέλη του 19ου αιώνα. |
| Γιατί αναφέρω αυτό το ιστορικό πια γεγονός; Μα γιατί ένας αθώος βρισκόταν |
| στη φυλακή και για να καλύψουν τον πραγματικό ένοχο που είχε <<διασυν- |
| δέσεις>> προσκόμιζαν πλαστά έγγραφα και εάν δεν ήταν ο Εμίλ Ζολά (ο με- |
| γάλος αυτός συγγραφέας) να ξεσηκώσει το σύμπαν, να φυλακιστεί, να κάνει |
| έναν τεράστιο αγώνα για να δικαιωθεί ο αθώος Ντρέυφους, σήμερα δε θα |
| λέγαμε καλύτερα δέκα ένοχοι έξω παρά ένας αθώος στη φυλακή. |
|
Προγενέστεροι του Ζολά, μεγάλοι συγγραφείς που με τις ιδέες τους έδωσαν
|
|
δύναμη στο γαλλικό λαό να ξεσηκωθεί και να απαλλαγεί από τη μοναρχία, τη
|
|
βασιλεία και την απόλυτη φτώχεια στην οποία είχε περιέλθει το 18ο αιώνα, εί-
|
|
ναι ο Μοντεσκιέ, ο Βολτέρος και ο Ρουσό.
Άλλοι μεγάλοι συγγραφείς του 19ου αιώνα όπως ο
|
|
Μπαλζάκ, ο Βίκτωρ Ουγκώ, ο Αλέξανδρος Δουμάς, ο Φλομπέρ αλλά και του
|
|
20ού αιώνα όπως ο Αντρέ Μαλρό, ο Ζαν Πωλ Σαρτρ, η Σιμόν ντε Μποβουάρ,
|
|
ο Αλμπέρ Καμί, είναι μεγάλοι γιατί μέσα από τα βιβλία τους αναδεικνύουν με
|
|
ευαισθησία, τα βάσανα, την καταπίεση, την αδικία που υφίστανται διαχρονικά
|
|
οι άνθρωποι χωρίς να ισχύει στην πράξη ότι όλοι έχουμε ίσα δικαιώματα.
|
 |
| Τα νούφαρα του Μονέ |
| Μα δεν είναι μόνο οι συγγραφείς και οι ποιητές που πάνε μπροστά την |
| ανθρωπότητα, είναι και οι καλλιτέχνες που όσον αφορά τη Γαλλία έχουν |
| ταυτιστεί με τη Μονμάρτρη όπου έζησαν και δημιούργησαν οι ρομαντικοί |
| ζωγράφοι Ματίς, Ντελακρουά, οι ιμπρεσιονιστές Μανέ,Τουλούζ Λοτρέκ, |
| Γκογκέν και άλλοι. |
|

|
| Γαλλική κουλτούρα λέμε και τη γαστρονομία της Γαλλίας: οι κρέπες αλμυρές
|
| και γλυκές, οι μπαγκέτες, τα σουφλέ, οι ομελέτες, τα μπριός, τα κρουασάν, |
| τα πατέ, οι τερίν, τα τυριά ροκφόρ, καμαμπέρ, σέβρ από αλμυρά, τα κλαφουτί, |
| τα μακαρόν, τα σου, τα εκλαίρ οι τάρτες από γλυκά και βέβαια η σαμπάνια και |
| τα άλλα γαλλικά κρασιά κάνουν τη Γαλλία μια χώρα με μεγάλη παράδοση |
| στη γαστρονομία. |
| |